شرکت بیمه اتکایی رایا (سهامی عام)

دارای موافقت اصولی تأسیس از بیمه مرکزی ایران

در اوایل سال ۱۳۹۹ تعدادی از اشخاص حقوقی و حقیقی خوشنام و متخصص باهدف خلق ارزش در اقتصاد کشور، تقویت ظرفیت نگهداری و توسعه بیمه‌های اتکایی مبادرت درخواست تأسیس شرکت بیمه اتکایی رایا نمودند. پس از بررسی‌های متعدد برنامه کسب‌وکار ارائه شده و برگزاری جلسات دفاع از طرح تجاری در کمیسیون تخصصی شورای‌عالی بیمه و هیئت عامل بیمه مرکزی و احراز کلیه شرایط و ضوابط قانونی مدنظر نهاد ناظر، این درخواست در شورای‌عالی بیمه مطرح و اواخر سال ۱۴۰۰ به تأیید بالاترین رکن صنعت بیمه کشور رسید.
شرکت بیمه اتکایی رایا در نظر دارد با بهره‌گیری از متخصصین صنعت بیمه و شبکه منحصربه‌فرد سهامداران و پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی حرفه‌ای، خدمات متمایزی را به مشتریان و کلیه ذی‌نفعان ارائه نماید.
ترکیب سهامداری شرکت شامل؛ ۶۲ درصد اشخاص حقوقی، ۲۱ درصد اشخاص حقیقی و ۱۷ درصد عرضه عمومی از طریق شرکت فرابورس ایران (نماد: رایا) و به شرح زیر خواهد بود:

ردیفنام شخصیت‌های حقوقی و حقیقیدرصد سهام
۱شرکت گروه مالی رایا نیکان (سهامی خاص)٪۲۰
۲شرکت توسعه صنعتی غذایی زر (سهامی عام)٪۱۰
۳شرکت سرمایه گذاری سبحان (سهامی عام)٪۱۰
۴شرکت سرمایه گذاری پایا تدبیر پارسا (سهامی عام)٪۱۰
۵شرکت سرمایه گذاری راهبرد آریا (سهامی عام)٪۶
۶شرکت انرژی دانا (سهامی خاص)٪۳
۷شرکت گروه توسعه کسب و کار رایا (سهامی خاص)٪۳
۸آقای سید مجتبی شریعتی‌پور٪۱۰
۹آقای منصورعلی رحیمی باغ ابریشمی٪۵
۱۰خانم اقدس‌السادات شریعتی‌پور٪۵
۱۱آقای سید کاظم جعفری‌نژاد٪۱
۱۲پذیره‌نویسی عمومی٪۱۷

بر اساس پیگیری‌های انجام شده ۱۷ درصد سهام شرکت در روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ از طریق شرکت فرابورس (نماد: رایا) و به‌صورت ثبت سفارش به عموم (۵۰٪ تأدیه در زمان تأسیس و پرداخت الباقی طی ۲ سال) عرضه می‌شود و انتظار می‌رود فعالیت شرکت پس از طی مراحل قانونی در نیمه اول سال ۱۴۰۲ آغاز گردد.

© کپی رایت - کلیه حقوق متعلق به گروه توسعه اقتصادی رایا است.