شرکت گروه مالی رایانیکان

شرکت گروه مالی رایانیکان در تاریخ ۱۳۹۰/۰۲/۲۵ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران با موضوع فعالیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر اوراق بهادار در بازار سرمایه، مشارکت در سهام شرکت‌ها و کارخانه‌های تأسیس شده، تحصیل سهام شرکت‌ها و کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تولیدی و غیره تأسیس شده است.
این شرکت پس از تغییر راهبردهای کلان قبلی و تدوین سیاست‌های جدید طی سال ۱۳۹۹، به‌عنوان زیرمجموعه صددرصدی گروه توسعه اقتصادی رایا فعالیت خود را با تبدیل‌شدن به هلدینگ مالی گروه رایا باز تعریف نموده است. سرمایه شرکت در حال حاضر ۱٬۴۰۰ میلیارد ریال می‌باشد و مطابق با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، طی ۲ تا ۳ سال آینده سرمایه آن حداقل به مبلغ ۳٬۵۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به‌موجب تعاملات صورت‌گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، مقدمات لازم به‌منظور ثبت این شرکت به‌عنوان نهاد مالی نزد آن سازمان به‌عمل‌آمده است. علاوه‌برآن مقرر شده است پس از افزایش سرمایه شرکت گروه مالی رایانیکان حداقل به مبلغ ۲٬۰۰۰ میلیارد ریال، امکان صدور مجوز خدمات بازار سرمایه نیز برای این شرکت فراهم گردد.
باتوجه‌به اینکه مجوز گروه خدمات بازار سرمایه با اکثریت کارکردها و خدمات قابل‌ارائه از طریق شرکت‌های تأمین سرمایه مشابهت دارد، لذا در صورت اخذ این مجوز امتیاز خوبی برای سهام‌داران گروه رایا فراهم خواهد شد.

© کپی رایت - کلیه حقوق متعلق به گروه توسعه اقتصادی رایا است.