شرکت توسعه صنعت کیمیا زر

صنایع غذایی

شرکت توسعه صنعت کیمیا زر به عنوان یک مجموعه سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، در سال 1394 به عنوان یک شرکت سهامی عام نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده است و در حال حاضر یکی از زیر مجموعه های هلدینگ معظم گروه صنعتی پژوهشی زر می باشد. این شرکت یکی از بازوهای سرمایه گذاری گروه زر در بازارهای مالی به شمار می رود و به عنوان یک پشتیبان قوی به ارائه خدمات به شرکتهای گروه می پردازد.
گروه صنعتی و پژوهشی زر متشکل از 30 شرکت در زمینه های تولیدی، صنعتی، غذایی، دانش بنیان پژوهشی، مرکز نوآوری و آموزشی، خدماتی، لجستیکی و صنایع تبدیلی است که با تکیه بر توان و تخصص نیروهای انسانی جوان و دانش محور در راستای اجرای برنامه های توسعه ای برای دستیابی ایران به جایگاهی شایسته در صنایع بویژه در صنعت غذای جهان مشغول به فعالیت می باشد.

شرکت توسعه صنعت کیمیا زر

گروه صنعتی و پژوهشی زر زیرساخت خود را با تاسیس کارخانه (آرد زر) فراهم نمود و با راه اندازی آن کار خود را در صنعت غذا آغاز کرد. همزمان با توسعه کارخانه آرد، کارخانه تولید ماکارونی(زرماکارون) را راه اندازی نمود. در واقع این گروه صنعتی در حال حاضر بزرگترین صادر کننده ایرانی انواع ماکارونی می باشد و در سکوی نخست صنعت ماکارونی ایران قرار دارد. اعطای اولین مدال افتخار صادرات کشور در صنعت ماکارونی مهر تاییدی بر موفقیتهای صادراتی زرماکارون می باشد.
از سوی دیگر این گروه توانسته است با افزایش تعداد سیلوهای غلات خود، بالاترین توان ذخیره سازی یکجا در کشور را کسب کرده و با راه اندازی 5 خط تولیدی آرد در مقام نخست بیشترین ظرفیت تولید یکجا انواع آرد در ایران قرار گیرد.
مدیران و کارکنان جوان این گروه صنعتی در راستای اجرای برنامه های توسعه ای خود برای دستیابی ایران به جایگاهی شایسته تر در صنعت غذای جهان، پروژه احداث و راه اندازی پالایشگاه غلات کشور به منظور تولید محصولات High Tech بر پایه غلات (تولید قند مایع حاصل از ذرت) با قابلیت منحصر به فرد دسترسی به شبکه حمل و نقل ریلی با ظرفیت 4 میلیون تن در سال را آغاز نمودند. (زرفروکتوز) یکی از اولین شرکتهای پالایشگاه غلات زر می باشد.
نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی، دسترسی به شبکه ریلی سراسری و وجود مخازن مکانیزه نگهداری غلات با ظرفیت بالا از مهمترین ویژگی های این پالایشگاه می باشد.
در حال حاضر این گروه دانش بنیان پس از مطالعه فرصت های مختلف مزیت های کشور همچون نیروی انسانی دانش محور و جوان، در دست داشتن زیر ساخت های مناسب در کشور و بازارهای بین المللی، بر آن شد که مگا پروژه عظیم کانفکشنری(زرکام) را به عنوان بزرگترین کانفکشنری خاورمیانه (تولید انواع محصولات شکلات، ویفر، کراکر، بیسکوئیت، مولتی گرین) اجرا نماید. بهره برداری از پروژه کانفکشنری زر، ایران را به قطب تولید محصولات جدید و با کیفیت شیرینی و شکلات در منطقه تبدیل نموده و به انحصار شرکتهای چند ملیتی پایان خواهد داد.

© کپی رایت - کلیه حقوق متعلق به گروه توسعه اقتصادی رایا است.