شرکت سرمایه گذاری راهبرد آریا

فعالیت در بازارهای مالی و سرمایه گذاری های جسورانه

هلدینگ مدیریت سرمایه راهبرد ارزش به منظور بهره مندی از مزایای متنوع بازار سرمایه و گسترش حوزه های سرمایه گذاری خود، کلیه فعالیتهای اقتصادی خود را در شرکت سهامی عام زیر مجموعه خود، شرکت سرمایه گذاری راهبرد آریا متمرکز نموده است.
این سرمایه گذاری ها براساس ماهیت در سه گروه ذیل راهبری می شوند:

الف) دپارتمان سرمایه گذاری خصوصی (Private Equity) :
در این دپارتمان شرکتها و کارخانجات خارج از بورس بررسی و ارزیابی شده و براساس نتایج حاصله، سرمایه گذاری در شرکتها و کارخانجات انجام می گیرد. پس از خرید سهام، اقدامات لازم جهت اصلاح ساختار شرکت نظیر تجدید ساختار مالی، افزایش سرمایه، اجرای طرحهای توسعه و مهندسی مالی انجام شده و سپس در صورت امکان سهام شرکت در بازار سرمایه عرضه می شود. در این راستا تاکنون سرمایه گذاریهای زیر از طریق شرکت سرمایه گذاری راهبرد آریا عملیاتی شده است.

شرکت سرمایه گذاری راهبرد آریا

· سرمایه گذاری در ایجاد دو نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی فتو ولتائیک در مناطق محروم کشور.
· سرمایه گذاری در ایجاد یک نیروگاه 8 مگاواتی تولید پراکنده CHP در پاکدشت ورامین و برنامه ریزی به منظور اجرای طرح توسعه آن با ظرفیت 12 مگاوات طی یک سال آینده.
· خرید 16% سهام بیمه زندگی باران با هدف عرضه سهام آن در فرابورس
· ورود به حوزه اکتشاف معادن و افزایش سرمایه یکی از شرکتهای زیرمجموعه خود در این بخش.

ب) دپارتمان سرمایه گذاری جسورانه(Venture Capital) :

سرمایه گذاری در شرکتهای استارت آپ حوزه خدمات مالی و فین تک از وظایف اصلی این دپارتمان می باشد. شرکت سرمایه گذاری راهبرد آریا با خرید سهام یک شرکت فعال در این بخش، اقداماتی را به عمل آورده است.
حوزه های تکنولوژی مالی(FinTech)به شرح زیر می باشد:
شرکت در تلاش است با در اختیار داشتن نیروی انسانی دانش‌محور و خبره، نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های معاملات الگوریتمی، رمز ارزها و بازارهای مالی بین‌المللی اقدام نماید.
این شرکت موفق شده است با حضور تیمی از خبرگان و متخصصان دانشگاهی در حوزه نرم افزار مالی، نسبت به طراحی و اجرای یک سیستم معاملاتی در بازارهای بین المللی نماید که به صورت خودکار و با اتکا به روش های ریاضی، آماری و الگوریتمی اقدام به معامله می نماید. با توجه عملکرد مناسب این سیستم، بخشی از منابع شرکت به سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی تخصیص داده شده است.

ج) دپارتمان سرمایه گذاری در بازار ثانویه :

شرکت در این بخش از فعالیتهای خود با توجه به پایه دانش سهامداران و همکاران شرکت، با ایجاد سیستمهای تحلیلی اقدام به سرمایه گذاری در بازار سرمایه نموده که خوشبختانه بازدهی مناسبی نیز از زمان تشکیل آن داشته است.

© کپی رایت - کلیه حقوق متعلق به گروه توسعه اقتصادی رایا است.